Cumhuriyetin 100. yılında öğretmenlerin fikirleri yönünde eğitimin bugünü ve yarınının mercek altına alınıp Türkiye Yüzyılı'na yapılacak en iyi katkıları ortaya koymak amacıyla geçtiğimiz yılın sonunda Ankara'da "Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim Sempozyumu" düzenlenmişti.
"Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim Sempozyumu"nda sunulan bildirilerin daha önce özetleri yayımlanırken, bu kez geniş kapsamlı bir çalışmayla eğitim öğretim sürecinde çağı yakalayan, teknolojik gelişmelerden faydalanan ve yeni fikirler üreten öğretmenlerin çalışmalarının duyurulması amacıyla "Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı" hazırlandı.
Kitap, öğretmenlerin gözüyle eğitimin güçlü yönlerini ve fırsatlarını, eğitim öğretim sürecinde öğretmenlerin rolünü, tecrübelerini ve geleceğe dair beklentilerini daha iyi anlamak ve eğitim sisteminin güncel durumu ve gelecekteki muhtemel değişimleri hakkında elde edilecek değerlendirmelerle eğitimde iyileştirmeler yapmak için atılacak adımlara katkı sağlaması amacıyla sempozyumda sunum yapan öğretmenlerce kaleme alındı.
Kitapta 100 bildirinin tam metnine yer verildi
Bildiri kitabında, "Öğretmenlik ve Mesleki Gelişim, Eğitimde Kültürel Miras ve Değerler Eğitimi, Eğitim ve Öğretim Süreci, Teknolojik Gelişmelerin Eğitime Etkisi, Eğitimde Kapsayıcılık ve Rehberlik, Yurt Dışı Türk Okulları ve Milletlerarası Okullar, Eğitimde Paydaşların Rolü ve Katılımı" olmak üzere yedi ana tema ve bunlara bağlı on dokuz alt temayı ele alan 100 bildirinin tam metni ve bildirilerin sözlü sunum videoları yer aldı.
Ayrıca sempozyum bitiminde sözlü sunumu yapılan 100 bildirinin videosu da Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının çevrim içi platformlarında yayımlandı. Söz konusu sunulara, bildiri kitabında yer alan karekodlar aracılığıyla da erişilebiliyor.